lördag 28 februari 2009

Jakt!

Vaknade till snabbare än snabbt imorse! Visst jag hade visserligen varit uppe en stund och frukosten var ju avklarad... men ändå, lite vaknare blev jag!
Drog upp persienen i det rum som 4-åringen och 1-åringarna sover i.

Åh, hjälp!!!! Där utanför i en bil satt en man med hagelbössa riktad upp mot vårt hus!!!!!

Tog en stund innan jag fattade vad som stod på, såg ju bara vapnet först och läste sen vad som stod på bilen, skyddsjakt! Tillhör ju inte vanligheterna att se en jägare här mitt i stan, i tätbebyggt område och med tanke på vad som ibland händer där jag bor så vet man ju aldrig vad det skulle kunna varit frågan om!

Jag var ju bara tvungen att öppna fönstret för att fråga vad han höll på med! Jakt på duvor! Ja, dom har vi inte gott om längre vilket jag är glad för och nu vet jag varför oxå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du kvicknade till med en gång :) Man kan ju få hjärtat i halsgropen för mindre än så. Kram.

Anonym sa...

Fy vad läskigt att mötas av den synen. Tur att det var duvor de var ute efter. Skönt att få bort lite av dem kan jag tänka mig.