måndag 23 mars 2009

När jag blir stor ska jag bli???

Ja, det är dagens fråga. Vad ska jag bli när jag blir stor?? Jag har ingne aning om vad jag vill bli... eller jo liten aning har jag väl, men nu, idag så börjar jag tvivla på mej själv. Tänk om jag inte är tillräkligt duktig för att börja plugga, för att få ett annat yrke. Att bli nånting!!!

Nånting är jag ju iaf. Jag är mamma. Jag är utbildad barnskötare. Men jag vill något mer!

När jag gick i 1:an så ville jag bli astronaut, det blev jag inte.
När jag gick i 4:an så ville jag bli stridspilot, det blev jag inte.

När jag gick i nian bestämde jag mej för att det var på dagis jag hörde hemma, att jobba alltså!
Så jag läste till barnskötare, men sen när jag började jobba så kändes det inte rätt alls.

Då började jag plugga igen. Läste in lite olika ämmnen på komvux, för jag ville bli arbetsterapeut, men så kom jag på under tiden att jag vill nog hellre jobba på apotek som receptarie. Men det blev inget av det heller.

Så hade jag iaf läst in det jag behövde och bestämde mej för att jag ska nog läsa till maskiningenjör. Läste tekniskt basår som ju skulle garantera mej en plats om jag klarade av det. Men vad händer då??? Jaha, då lägger skolan ner samarbetet de hade med kth så då blev det inget med det heller.

Det var efter det som jag blev mamma iaf! Något jag alltid längtat så efter.

Nu är jag mamma flera gånger om och börjar på nytt fundera på vad det ska bli av mej! Ska ju skriva högskoleprovet på lördag iaf, håller gärna en tumme tack!

Nu funderar jag på om jag ska bli sjuksköterska, gärna barnsjuksköterska! Men så kom ju då tankarna... tänk om jag inte är så smart iaf, tänk om jag inte klarar det! *suck*

Jag ska söka iaf. För det kostar ju inget att göra det. Mest troligt är väl att det blir ett par olika utbildningar som jag söker oxå, så får vi se vad det blir i slutändan.
Om inte annat kan jag ju alltid återgå till det jobb jag har, när jag nu inte är mammaledig då, men det vill jag inte! *suckar lite till*

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud va glad jag blir att jag inte är det enda velpottan! Men det är ju faktiskt inte så lätt det där...

Lycka till nu, ska hålla tummarna för dig på lördag!!:-)


Kramar, Petra