torsdag 12 mars 2009

Hört vid frukostbordet!

Imorse slog han till igen vår lilla underbara 4:a-åring! Den här gången satt jag och pappan och tittade på almanackan och kollade på vad som skulle hända nästa vecka. Vår sötnos ska till tandläkaren på tisdag, den 17 mars.

4:a-åringen hör 17 mars och utbrister:
- Då fyller jag år!
- Nä, du fyller inte år då. Du fyller ju år i augusti, svarar jag.
- Näää, JAAAG fyller år den 17 mars. svarar han lite irriterat.
-NÄ! svarar pappan, Du fyller i augusti! Vem har sagt att du fyller år 17 mars?
- Det har fröknarna på dagis gjort. Dom säger att jag fyller år 17 mars!
- Tror du fröknarna vet bättre än jag och pappa när du fyller år? frågar jag
-JAAAA! Dom vet ju allt!

Man kan ju inte annat än att skratta åt denna underbara lilla kille! Han kan då snurra till det mest. Men visst jag kan ju minnas det fel, kanske han fyller år i mars! :D

Inga kommentarer: