söndag 4 mars 2012

I en ring...

I en ring på min mammas finger står det - Olle 9/3 1946

Den tillhörde min mormor... hon gifte sej med Olle den 9 mars 1946... min mamma föddes 5 augusti 1946... okej, nu fattar man varför de gifte sej... *fniss*

Min morfar heter ju Olle... men jag vet inte ens om jag någonsin har träffat honom... så för mej är han helt enkelt Olle, mannen som min mormor var gift med och som är min mammas pappa!
Mormor och Olle skilde sej... men det finns det nog ingen ring som talar om när det var... iaf var det när min mamma och moster var små... min moster är född 12 december 1947...

När min mamma skulle gifta sej med min pappa så ska tydligen min mormor förvånat ha sagt - Men du är väl inte med barn?
Tydligen var det den ända anledningen till att man borde gifta sej enligt min mormor... min älskade party Lill-Lill! :)

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

va härligt att skriva ner dessa familjehistorier.
Hoppas du har haft en fin dag
KRAM!

Sanna sa...

Hihi, det var nog en vanlig giftasanledning förr. Mina föräldrar gifte sig vid påsk 1968 och jag föddes i september samma år. Nu är mina föräldrar skilda sen många år, faktiskt har dom varit skilda längre än dom var gifta...Ändå var dom gifta i 16 år. Jösses hur gammal är jag egentligen hihi..
Kram och hoppas ni mår bra!
/Sanna