lördag 17 mars 2012

Balkong odling del 1

Inspirerad av Maja som skriver trädgårdsdagbok på sin underbara blogg husmorsskolan tänkte jag skriva lite varje lördag under säsongen om hur det står till ute på balkongen!

Just nu ser det ut så här...


...inte så roligt!

Men om man går ut och tittar närmare ser man ju att det börjar spira lite grönt i krukorna... en del överlevare finns iaf!
Gräslök...

...och den här kommer jag inte alls ihåg vad det var... kan det ha varit kummin?

En liten smultron planta finns oxå...

En liten vitlöksklyfta petade jag ner i en kruka i höstas... så kanske att jag lyckas få en vitlök i år!

Inomhus i köksfönstret finns paprika och ärtskott. Ärtskotten ska ätas upp så snart de bara blivit lite längre! *mums*

Även chili...

... och tomater! Jag vet att det kanske var lite för tidigt att peta ner tomat fröna men jag kunde inte låta bli!!!

1 kommentar:

Maja sa...

Å, vad spännande det ska bli att få följa din balkong odlig! Visst är det härligt när man ser att det börjara spira under allt det torra, bruna:)

Hälsningar från Maja