fredag 23 mars 2012

Förklaringen...

En kommentar på ens inlägg är alltid kul att få! Ännu roligare är det när det förklarar sånt man undrat över! En sådan kommentar har jag fått på ett av mina inlägg från förra året.

Den här lilla lappen hittades på Gunnebo på en gran. Onekligen undrar man ju varför den satt just där....

Svaret kom från Cicely Irvine den 4 januari i år...

"hej! jag vet inte vem du är, men hittade den här bilden när jag googlade mig själv. så fint att du tog bild på det, det sitter fortfarande kvar.. jag satte upp den för ganska exakt ett år sen. fantastiskt att den klarat sig. den granen är ett träd jag klättrade i när jag var liten och bodde i huset som låg där högra flygeln ligger nu. det är ett viktigt träd för mig och jag har alltid klättrat upp i den när jag besökt gunnebo efter att vi flyttade där ifrån. för ett år sen när jag var där såg jag att någon sågat av de nedre grenarna så att jag inte längre kunde klättra upp....
jag insåg att trädet ändå betyder mycket för mig och tänkte att jag måste meddela någon om det . så jag skrev en lapp. fantastiskt att hitta den såhär på internet.. :) "

Å tack så mycket... nu vet jag varför du ville spara just den granen!
Jag minns huset du bodde i...

... jag minns oxå "mitt" eget klätterträd... en stor perfekt sparbanksek! Underbart vackert...
...ända tills den som bodde närmast trädet tyckte det var viktigare med lite kvällsol och tog ner stora delar av trädet! :(


Det första inlägget om lappen hittar ni här!

Inga kommentarer: