lördag 24 mars 2012

Balkongen del 2

Det blev en del rensande ute på balkongen och en del omplantrerande... Tomatplantor har skolats om, jordärtskockorna har fått en ny mycket större "hink" (balja?) att växa i!

Aklejrutan har börjat titta upp!

Chokladmyntan skulle jag slänga, den ser ju helt död ut...

...men när jag lyft upp den ur krukan så vart där liv i luckan iaf! :)

Lite nytt har planterats oxå. Blev ett par sorters tomater till och en sorts chili till... sen sådde jag lite plocksallad i kruka och satte en kasserad kakfats kupa över. Vi får se om det blir nåt. återkommer med det! :)

L ville oxå så lite. Han hade hittat stora nektarin frön som han absolut ville sätta i jord... och ettiketterna skrev han själv!


Kolla här för mer inspirerande trädgårdsbloggar mm mm....

2 kommentarer:

Emelie sa...

Så spännande! Jag planterade en chokladmynta förrförra året, och ifjol trodde jag liksom du, att den var död. Men när jag skulle plantera något annat på den platsen så stötte jag på en rot som såg ut att leva i jorden. (Det var tack vare doften som jag kunde identifiera den!) Så nu hoppas jag att den har klarat denna vinter med :) Ha det gott! :)

mattlo sa...

Hej hej!

Vad spännande sådder du har gjort. Chokladmynta skulle jag också gärna ha!

Det ska bli spännande att följa din odlingssommar - men din font är lite svårläst tycker jag. Du kanske kan överväga att byta?

Må gott!