söndag 25 september 2011

33:e veckan

Det blev en varannan-dags-vecka för mej....

Började på måndagen med en trädvandring i stadsmiljö...

..det fanns annat att titta på som oxå var fint!

Tisdagen var en hemma dag då tre av fyra ungar hade läkar besök inbokade på lite olika tider!
Onsdagen jobbade vi i trädgården på Gunnebo! Beskärde vinbär och krusbärsbuskar... jag hittade en ytte pytte snäcka!

Onsdagen avslutades med prov! *hua* Vi skulle kunna latinsta namnet (släkt och art namn) på 30 olika buskar och träd... jag tänkte att jag är nöjd om jag känner igen dom och kan det svenska namnet! *s* Tror att det gick ganska så bra... eller jag hoppas det iaf...
På torsdagen var jag återigen hemma... sjuka barn! :(

Men på fredagen var jag med iaf, vilket var tur! För vi hade det så roligt! Utflykt till Vättlefjäll, där rollspel och aktiviteter stod på programet...

Klippning av får var en aktivitet som några fick prova...

... jag och fröken KP hamlade träd... och gjorde fåren lyckliga! :) Näst intill nyhamling blev det då trädet inte varit beskuret på sisådär en 15 år minst...

Dagen avslutades med gemensam lunch som pigorna kokat åt oss! Gott! Tack så mycket!

Och framför allt... tack söta fröken CS för att du ordnade denna dagen till oss! Helt underbar var platsen vi var på, tur med vädret, god mat och roliga aktiviteter! Toppen!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, tack =) och tack själv!! *pöss*