måndag 12 september 2011

30:e och 31:e veckan

Praktik!
Vi fick välja mellan att hitta praktikplatser på andra ställen eller vara kvar... jag valde att vara kvar på Gunnebo.. är nöjd med mitt beslut... Har haft det jättebra och känner att jag lärt mej mer...

Det har under veckorna blivit en hel del skörd... en av dagarna när jag åt i restaurangen så insåg jag att i varje rätt som stod framdukad fanns nåt av det jag själv skördat under morgonen... en häftig känsla!

Rensat en hel del ogräs... och klippt gräsmattor... svårast var det att klippa de mattor som ligger i lutning i södra stilträdgården, men det gick! :)

Jag och fröken JS sådde vintersallat... fick besök av en liten frötjuv! Vi la i frön och han gick efter och åt upp dom... *s* Så söt liten pippi, men så irriterande...

Vi skördade koriander oxå... och använde vårt fikarum som torkstuga...

Jag avslutade mina praktikveckor på lördagen... var med och jobbade under jordensmat evenemanget! Det var kul! Vi hade en kryddprovar tävling... smaka och gissa kryddan! Jobbade ihop med Herr DE och Herr K! Hade så kul, dagen gick hur fort som helst och på kvällen var jag tröttare än tröttast... men det var det värt!

Inga kommentarer: