fredag 18 januari 2013

Trött eller odlingssugen?

Körde till jobbet imorse... tidigt... börjar ju kl 6.00!

En pickup med företagsnamnet PORTLAK ligger framför mej på vägen.

Hmmm.... Portlak är gott, undrans om det var med bland fröerna jag fick igår.... trött hjärna försöker tänka.... jo, men det var det, portlak gul...

Efter att ha lyckats tänka så långt ser jag att det inte står portlak på bilen framför. Det står PORTTEKNIK på den!

SUCK!

JA, jag ÄR trött på morgonen och JA, jag längtar till att stoppa händerna i jorden igen!

Odlings säsongen 2013 kan börja, jag ÄR redo!!!! :)

3 kommentarer:

Malin A sa...

Åh jag är också odlingssugen....tills det blir dags att påta i trädgården fyller jag hemmet med tulpaner så länge! :-) / Malin - Tösaös & Pågaupptåg

ida sa...

Åh jag tänkte du behövde glasögon, två mkt fina pojkar i din närhet har sagt till mig och Gunnel att man behöver glasögon för att kunna läsa;))!
kram Ida

Lena sa...

Underbara du! Tänkte oxå på glasögon kanske en ide. Men visste inte vad portlak var så jag googlade och det verkar interesant det skall jag nog prova i år.

Skönt att du kommit igång med skrivandet igen jag har saknat det! Kram Lena