måndag 14 januari 2013

Om min mamma

Jag har inte orkat skriva på så länge... det finns ingen inspiration att skriva, inget att berätta eller visa.
Eller så finns det massor....

Om min mamma finns det massor att berätta.

Men jag vet inte om jag orkar.

Vet inte om jag vill... eller jo, jag vill. För jag tror att jag kommer att känna mej bättre då, om jag berättar.

Berättar om min mamma som ser tomtar i träden, som inte vill äta annat än godis, som inte verkar klara av att ta hand om sej själv längre.

Min starka mamma, hon som klarat sej själv så länge, som alltid har stöttat, hjälp till, ställt upp,  funnits där för oss alla.

Det känns som om hon är borta, fast hon finns här ändå... men den hon var, var är den personen nu? Kommer hon tillbaka?

Vaskulär demens...

Ska jag oxå blir likadan om en sådär 25 år?

Inga kommentarer: