fredag 27 januari 2012

Habiliteringen...

Vi har haft ännu en utbildningsdag på habiliteringen... intressant som alltid... denna gången handlade det om att vara syskon till någon med en funktionsnedsättning!

Ibland funderar jag på det där - funktionsnedsättning.

Jag gillar det inte, fast jag använder det ibland ändå.... men det känns så konstigt när jag hör andra säga det och vet att det är mitt barn de talar om med det ordet...

Liksom vadå?! Han funkar ju! Han äter, han går på toa, han går i skola, han kan läsa... han kan en massa saker... men han funkar ändå inte?!

Visst han funkar kanske inte som vi sk "normal", "friska" människor gör.... men han funkar ju... på sitt sätt... Hur kan han då ha en nedsatt funktion?

Han har Aspergers vår son... om man har det är man ju på ett visst sätt... sån är han... men för det mesta är han ju bara vår son...

Det känns konstigt när man hör någon prata om neuropsykologiska handikapp!

Vadå? Jag har väl inget barn med ett sånt handikapp! Det låter så allvarligt... det kanske det är... men det känns inte så... det är ju min och min familjs vardag...

Jaha... så har vi det i vår familj...

Intressant dag var det iaf idag... och tankarna snurrar vidare....

Inga kommentarer: