fredag 25 mars 2011

9:e veckan

Hästvecka! Inte min bästa vecka direkt... är super allergisk mot just hästar!

Började med en teoridag i måndags och jag snörvlade å nös bara av att vara nära seldonen... herregud, hur ska det då bli om jag är jämte en häst!!!!

Vi fick öva lite lastteknik...

Tanken är väl att den som nu inte är allergisk ska kunna ha en häst och plöja sin lilla åker...

På tisdagen när de andra skulle öva tömkörning fick jag en annan kul uppgift... jag fick vara med och hamla 1700-tals lindarna!!!!
Före...

Efter...

Färdigt!
På grenarna längst ner sparades tillväxten... de grenarna var lite klena och behöver all hjälp de kan få...
Fin utsikt hade man från skyliften!!!
På onsdagen fick vi, jag och herr EV som oxå är allergisk, vara med i drivhuset... dags att kruka kardonen!
Före...

Efter...

Torsdagen spenderade jag hemma... gjorde klart den sista hemstudieuppgiften i kursen jordbruket och miljön... guuud vad det var skönt att äntligen vara färdig med dom uppgifterna!!!!!

Fredag... blogg- och slappardag...

2 kommentarer:

Ticka sa...

Vi har också hållt på med hamling nu, fast knuthamling på gamla popplar som är helt bedrövliga haha. Dom skulle behöva bytas ut men men. Roligt var det iallafall. Imorn är det meningen att vi ska beskära äppelträd men jag blir hemma med Ebbot så jag missar det. Hoppas på att få prova på det nästa vecka kanske om vi nu inte ska beskära annat på den lektionen. Vad är det för inriktning din utbildning har och hur lång är den?

Lena sa...

Underbart att ni får andra kul grejer att göra, men att du skall vara så allergisk det är ju lite kul med hästar, men du hamlade snyggt!
är lite avis men inga kuser hittade imin närhet så det frå läggas på vänt.
Kramizar