fredag 20 augusti 2010

Jag är en blomma!

Varje sommar är det samma sak... eller för all del, varje gång jag är ledig en längre period... jag blommar! Jag tycker det är kul att sminka mej, att piffa och puffa, fixa och trixa, göra mej fin, känna mej fin... se ut som jag!

Men när det jobbas så orkar jag bara inte... och inte tycker jag väl egentligen heller att det spelar så stor roll... vem ska se mej, (min sambo och familj förstås, men...)
Jag är lokalvårdare, det spelar ingen roll vad jag har på mej bara det är bekvämt...

Jag saknar det! Orken och lusten att se ut som jag!

Jag är en blomma! Jag blommar på sommaren.

Nu börjar hösten närma sej och på måndag börjar jag jobba igen. Sakta, sakta känner jag hur jag vissnar ner, blommblad för blommblad vissnar ner och försvinner bort...

Snart finns inte jag kvar längre, bara en vissen stängel... men nästa sommar, då blommar jag för fullt igen!!!

1 kommentar:

Lena sa...

underbart skrivet! stämmer här oxå