fredag 27 augusti 2010

Bajs...

L har börjat i förskoleklass, då är man stor men det är ju inte allt man klarar av bara för man är stor. Han har itne kunnat/visat interesse för att själv torka sej efter toa besök. Men idag så berättaede han så stolt för mej:

-Mamma, idag har jag bajsat i skolan!
-Åh, det var ju bra, svara jag, Fick du hjälp med att torka dej?
-Nä, det klarade jag själv... och när jag var färdig kände jag med fingret så att det inte var nåt bajs kvar... sa L
-Ööhhh, Va? sa jag.
-Jag tittade på mitt finger och det var inte bajs på det så då behövde jag inte torka mer... sa L
-Ok, sa jag... nästa gång kan du väl ta lite nytt papper och dra med och kolla på det ist...
-Ja, så kan man ju oxå göra... funderar L
-Du tvättade väl händerna ordentligt sen oxå, va? frågade jag
-Det tror jag, Jag vet inte sa L och skuttade glatt hemåt.

Nåväl... Han lär sej iaf att klara sej själv.... :)

Inga kommentarer: