fredag 1 maj 2009

Gravid??? Jag???

Jaha, då har det hänt! Någon frågar om man är gravid och vad ska man svara... jag valde det självklara enligt mej: Nej, jag är bara tjock!

Var in på Panduro och handlade lite smått och gott. Av någon anledning så blev det mesta i rosa toner. Så stod jag där i kassa och skulle betala och expediten frågar,
-Så det blir en flicka den här gången?
-Näää... jag är bara tjock! blev det lite lätt pinsama svaret från mej... och det är sanningen, jag är bara tjock!!!!

Man kan ju nu välja hur man ska ta det hela:
1: Det är nu definitivt dax att börja tänka på vad jag stoppar i mej och börja röra på mej mera!
2: Ta det som att hon siade om framtiden! Jag kommer att bli gravid och det med en dotter! Vilket i mina öron låter mycket roligare! ;)

Börjar ju genast att fundera lite till...
Är det bättre att se tjock-tjock ut eller är det bättre att se gravid-tjock ut???
För visst blir man väl lite annorlunda behandlad beroende på hur man är tjock? Iaf har jag fått för mej det... och jag har fått för mej att man brukar ha mer överseende med gravid-tjocka än med tjock-tjocka, så kanske jag ska vara lite glad för hur jag bär min tjockhet iaf! :D

Kan ju säga att den stackars expediten inte kunde ha bett mer om ursäkt än vad hon gjorde, och jag bär verkligen min övervikt på magen som en gravidmage så jag kan förstå hur hon fick det till att jag skulle vara gravid!

2 kommentarer:

Ulrica sa...

Ojdå! Vi håller på nr 2 då, va :) Samma problem här, ser alltid lätt gravid ut så den dagen jag får frågan så kommer jag inte precis bli häpen. Nåja, vi är säkert snygga ändå :) kram.

Botti sa...

Skönt att veta att man inte är ensam om problemet iaf! :D

Kram
/B