tisdag 14 april 2009

Drakar och katter!

Enligt den minsta av de två små 1½-åringarna så finns det bara två sorters djur, drakar och katter! Så fort han får syn på en fågel så ropar han -Drake! Och ser så där jättelycklig ut som bara den kan som nyss kommit på hur man ska göra för att prata och få till rätt ord på rätt plats gör! Även om det är lite tokigt ibland!

Samma sak sker när han ser en hund, ett glatt utrop om att det är en -KATT!
Säger då jag att -Nä, det är en hund, skakar han bestämt på huvudet och säger med bestämd röst -Katt!

De flesta hundägare vi möter ler lite grann av hans glada katt rop. De flesta... Idag på vår lilla promenad mötte vi en liten hund. Det glada utropet om att det var en katt togs emot av en väldigt sur min. Kan ha det möjligtvis berott på att hunden var en kinesisk nakenhund? De är ju ungefär lika stora som en katt!!! Kanske har andra tagit fel innan?

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Min systerson tyckte att brorsdotterns älskade my little pony var en gris eftersom den var rosa (det var en sån där mjukis ponny som är som en bebis). Hon blev inte så glad för detta men det var såå kul att höra dom :-)

Hoppas du får en härlig kväll
Kram/Veronica

Ulrica sa...

Nej, men inte kan man väl bli sur på en liten(kanske ska förtydliga mig, man kan ju inte bli sur på vad de säger, men annars kan de göra en galen ibland =)? Hundägaren hade kanske en dålig dag ;) Jag hade velat haft en nakenhund, när hoppet är ute ang. fler barn ska jag skaffa en som jag kan klä på och sånt, visst är jag patetisk ;)

cc sa...

hej

Canna sa...

Vilken pyssel-tjej du är, fast det visste jag ju sen innan.
Kramiz Canna