måndag 15 december 2008

Min mormor...

Min lilla mormor är död!

Hon somnade stillsammt in i fredags kväll. I lördags åkte jag och 7-åringen dit och tog ett sista farväl... men det var inte min lilla mormor som låg där, bara ett tomt skal, ett litet skal av en liten gumma!

Den som var min mormor hon var långt borta och har väl egentligen varit det i många år. För inte kallade vi henne för mormor när vi var små, hon kallades för Lill-lill!

Hon visade mej och min kusin hur vi skulle måla naglarna, vi fick leka med hennes smink, klä ut oss i hennes kläder och skor! Alla hennes kläder... även de finaste och dyraste... bara vi var någorlunda tysta så gick det bra! *ler*

Hon var en stilig kvinna som gillade flärd och fest... och likör! *ler* Hon visste inte hur man steker hamburgare men visste allt om vett och ettiket!

Min lilla mormor... även om den kvinnan som jag känt som liten varit borta så länge och även om det var väntat att hon skulle gå... det gör så ont! Hon saknas mej!

Hon blev 85 år... och det är ju inte illa det, hon somnade in stillsamt vid 23 tiden hållandes sina döttrars händer!

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Det är alltid så sogligt när det händer, hur väntat det än är.
Jag skickar dig en massa varma tankar och förhoppningsvis lite kraft.

Ta hand om dig, kram/Veronica

Botti sa...

Tack Veronica! Kramar värmer gott!
kramar tebax!
/B