onsdag 26 augusti 2009

Fröken Snöboll...

Idag har jag varit på promenad i skogen med min syster yster och min systerdotter Fröken Snöboll! Min systerdotter är en hårig sak på fyra ben och har en knorrig svans och hon är såååå söt! *ler*
Hon är en samoje (hoppas det blev rättstavat), född den 16 mars och en glad och nyfiken liten tjej! Jag var ju tvungen att försöka att få till en fin bild att visa upp här men det visade sej inte vara så lätt....

Först lät det ju som om det kom någon därborta...

...sen luktade det gott från det hållet...

Då sa mamma det magiska ordet gooodis....

...och då satt den perfekta bilden! Visst är hon söt???


Vi hittade en del kantareller oxå!


Fröken Snöboll hittade en groda som hon gärna skulle viljat tugga i sej, men då sa mamma NEJ!!!

2 kommentarer:

Petra sa...

Vilken goding!! (Vovvsingen alltså, inte herr kantarell!;-))

syster yster sa...

ja lite kantareller blev det ju ändå :-)men får nog fixa den där kantarellkursen... för som det var nu så trampade lillfröken mest ner all svamp på sin jakt efter grodor!!!