torsdag 2 juli 2009

Använd cykelhjälm!!!!

Det finns inget viktigare än det, en så enkel sak kan förändra så mycket, göra skillnaden på liv och död, göra skillnaden på hur livet blir efter en ev olycka!

För en vecka sedan cyklade min sambo omkull, en rätt så rejäl vurpa var det tydligen! Utan hjälm hade han troligen inte rest sej upp igen, men som tur var så satt hjälmen som den skulle och tog hela huvudsmällen!
Så det blev "bara" "lättare" skador, frakturer på båda armbågarna!!! Den ena bågen är trots det rätt okej, den andra opererades igår! Behövdes skruvas lite i den!

Han skulle ha kommit hem efter operationen men tyvärr så funkade inte allt som det skulle så han ligger kvar på sjukhuset.... längtar efter honom, både jag och kidsen! De har tagit det med ro kidsen, men igår när han inte kom hem så blev det genast lite oroligare...

Påminner om det viktigaste igen: ha cykelhjälm på huvet!!!!! *hötter med pekfingret*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackarn! Nu ska jag köpa cykelhjälm till min egen sambo. Han slipper inte undan den här gången. Själv cyklar jag inte en meter utan hjälm.

Kramar från Anna

Gabricia sa...

Tänker på er. Vad jobbigt att det inte såg riktigt bra ut efter operationen. Men det är ju ändå tur att de upptäcker det direkt. Hoppas det ska gå bra nu både med mannen och er övriga. Förstår att barnen blev oroliga när pappa inte kom hem. Vet ju hur mina reagerade när jag låg inne en vecka i våras.

Ulrica sa...

Ojoj, vilken otur! Hoppas att han kryar på sig och får komma hem snart! Vi plockade fram cyklarna, eller ja, de var ju framme men, vi började cykla ihop hela familjen igår kväll o innan vi skulle cykla iväg ikväll så sa min man att vi måste skaffa cykelhjälmar vilket jag inte var så intresserad av men nu ska vi ordna till oss också. Jag vet att det kan ta hemskt illa, min farmor dog i en cykelolycka, hade det funnits hjälmar på den tiden så hade hon kanske klarat sig då.Det är bra att du berättar sådant här, man får sig en tankeställare! Nu får du hålla oss uppdaterade om hur din man mår!