fredag 28 november 2008

Brand i barnrummet!

Satt ju här och skrev föregående inlägg men hann inte publicera det då, för 4:a-åringen kommer utspringandes ur sovrummet han delar med 1-åringarna och är uppjagad och säger att det brinner!!!!!

Både jag och pappan rusar in i rummet! Pappan kollar elden som som tur är inte är nån stor eld utan en teddy björn och en kudde har börjat pyra och smälta! Hur läskigt som helst! Sakerna hade legat för nära sänglampan!

Jag sprang med 1-åringarna och la dom på soffan... och tröstade 4:a-åringen som var/är rejält uppskakad!
Han älskar ju att ha en miljon gosedjur i sängen och nu blev det för många, han hade byggt upp ett litet torn mot lampan... frågan är hur f*n det lyckades börja brinna i båda sakerna?!

*hu* Vågar inte ens tänka på vad som skulle kunnat hända om 4:a-åringen legat och sovit och vi inte gått in för att släcka än på ett tag....

Tror jag är lika uppskakad som 4:a-åringen just nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fy vad hemskt!
*kramar om*

Anonym sa...

Usch det var det värsta! Stackars Ludde. Och er. Jag tänkte den tanken häromdagen, H har en säng med koja under och däri har jag satt en ikea mån-lampa. Men skärmen vill aldrig sitta kvar, tänkte att det kan bli farligt. Och det KAN det uppenbarligen.

Vad var det för lampa?


/ M

Botti sa...

Lampan var en sån som man kan klämma fast i stolpen, med en spot lampa i... antar att de blir för varma att ha så, men det har ju iaf gått bra i sådär 2 år, köpte den på gekås!